Gra Super Mario Bros pojawiła się na rynku w 1985 roku (tak, 37 lat temu!) i podbiła rynek i serca graczy. To były czasy, gdy nikt nie miał pojęcia o programach do wspomagania tworzenia oprogramowania i grafiki, więc jak powstawały poziomy, których przejście zajmowało godziny? Odpowiedź jest prostsza, niż Ci się wydaje — rysowano je zwykłymi kredkami na papierze kratkowanym.
Takashi Tezuka, projektant Nintendo, objaśnił, że na takim papierze każda kratka reprezentowała jeden piksel na ekranie, a każdy z nich trzeba było tak pokolorować, jak miał wyglądać w grze.
Kiedy po wielu poprawkach zespół projektantów był zadowolony z uzyskanego efektu, można było taki projekt zanieść do programisty, który z kolei przenosił go na komputer. Tak, wtedy pracował nad tym tylko jeden programista.
Taki cykl tworzenia gry zapewniał parę stopni weryfikacji, dzięki czemu do programowania trafiały tylko zatwierdzone plansze, co pozwalało uniknąć kosztownych i czasochłonnych poprawek.